torsdag 20 mars 2008

Att göra egna livsval

Vill med denna blogg försöka komma underfund med hur man kan växa som individ och träna, tvinga och komma underfund med vem man är och hur man medvetet kan påverka och styra sitt liv till att bli det man verkligen själv vill. Och att inte göra som andra/ samhället vill /kräver att man ska göra. Jag gör en massa saker hela tiden som jag tror önskas/ erfordras/ krävs av mig, men jag kan inte riktigt svälja det att man MÅSTE för att "det bara är så". Jag har en egen vilja, egna tankar och egna önskemål, drömmar, visioner och egen fantasi. Jag måste lära mig att lyssna till min egen röst - att jag vill göra Som Jag Vill - och följa min inre intution. Först när jag lärt mig det kan jag bli en helare människa.
Jag vill - alltså finns jag - jag kan - alltså lär jag.
Det känns bra!
Toss